وي تاکيد کرد: در اين قرارداد سعي شده حقوق گردشگران و آژانس هاي مسافرتي ديده شود تا در صورتشکايتهاي احتمالي هيچ يک از آنها متضرر نشوند.
تکلو تصريح کرد: بهعنوان مثال آژانسهاي مسافرتي بايد در بررسي گذرنامههاي گردشگران تخصص لازم را داشته باشند تا در هنگام سفر براي مسافران مشکلي پيش نيايد.
سرپرست امور حقوقي سازمان ميراثفرهنگي، صنايعدستي و گردشگري استان تهران يادآور شد: گاهي بيتوجهي به اينگونه موارد باعث شده که براي يکي از اعضاي يک خانواده چند نفري مشکلي پيش آيد و برنامه سفر آنها لغو شود.
به گفته وي در صورت هر گونه دعوا ميان مسافر و آژانس، ملاک براي قضاوت تيپ قراردادي سازمان است، اما در صورت انعقاد قراردادهاي ديگر، هنگام شکايت رأي به نفع مسافر خواهد بود.
وي مهمترين تخلفات دفاتر خدمات مسافرتي را برشمرد و متذکر شد: ارائه نشدن خدمات مطابق با قرارداد، کلاهبرداري و خيانت در امانت از مهمترين مواردي است که مسافران ميتوانند از آنها شکايت کنند.
تکلو با اشاره به ضرورت ايجاد يک شعبه تخصصي ويژه گردشگري ادامه داد: در حال حاضر شعبه 5 دادسراي 19 به تخلفات اين حوزه رسيدگي ميکند، اما بايد قضات خاصي براي قضاوت در مسائل اين حوزه آموزش ببينند.
M/106
انتهای پیام/